Часто питають

Натисніть лівою кнопкою мишки на питання, яке Вас цікавить, щоб прочитати відповідь.

Як Ви під’єднуєте будинки до мережі Інтернет?

Кожен будинок ми під’єднуємо за технологією «оптика в дім», тобто від нашого центрального обладнання в кожен будинок іде окреме волокно у волоконно-оптичному кабелі. Така технологія дозволяє забезпечити стабільну роботу окремого будинку, незалежно від наших технічних робіт або робіт, які не залежать від нас: наприклад, вимкнення електропостачання. Усі наші кабельні мережі проходять під землею по каналах ПАТ «Укртелеком», а це ще одна перевага порівняно з проведенням кабелів назовні, тому що кабель не пошкоджується від зовнішніх чинників (сонце, обмерзання, обриви від впливу вітру). На всі наші під'єднання є відповідні договори та дозволи, а також ліцензії, а це значить, що Ви, під'єднуючись до нас, захищаєте себе від таких неприємностей, як від'єднання будинку.

Як Ви під’єднуєте абонента?

Від нашого обладнання до кожного клієнта в його квартиру прокладається окремий кабель (вита пара). Кабель проходить по спеціально призначеним для цього низьковольтним шахтам, які є у Вашому будинку. Ми не проводимо кабель через кватирки, вікна й іншими способами, оскільки кабель при цьому знаходиться в нетипових для його використання умовах, і, як результат, це позначається на його технічних характеристиках. Через деякий час такий кабель не може повноцінно виконувати свою функцію, можуть виникнути помилки при передачі даних, зниження швидкості та нестабільне під'єднання, а в деяких випадках і зовсім виявляється непридатним для подальшого використання.

Яке обладнання для під'єднання клієнтів Ви використовуєте?

Ми встановлюємо в будинках спеціалізовані, керовані комутатори, які дозволяють ізолювати клієнтів один від одного і, таким чином, убезпечити від впливу під'єднання одного клієнта на роботу інших. Для під'єднання клієнтів підходить будь-який ПК з мережевою картою зі швидкістю від 100Мбіт/с, роутер бездротового доступу Wi-Fi або будь-який пристрій, який може під’єднуватися до мережі Ethernet і має порт під'єднання типу RJ-45. Ніякий модем для під'єднання до нас Вам не потрібен.

Як Ви під'єднуєте послугу ТБ? Яке обладнання використовується?

Ми йдемо в ногу з часом. Наразі послуга ТБ передається по тих же лініях, що й інтернет. Тому для під'єднання ТБ Вам не потрібно заводити ще один кабель у квартиру. Забудьте про купу дротів. Усе, що Вам потрібно, – це спеціалізований пристрій SET-top Box( медіаприставка), який дозволить Вам переглядати ТБ у високій якості HD, а також перетворить Ваш телевізор на багатофункціональний пристрій, що дозволяє, крім перегляду ТБ і запису каналів, слухати радіо, переглядати фільми з каталогу, дивитися ролики з ресурсу «You Tube», дивитися новини в інтернеті, отримувати доступ до курсу валют, прогнозу погоди та розважальних порталів. Під'єднайте до приставки флешку або диск – і Ви зможете показати на екрані телевізора друзям і знайомим фотографії з Вашої останньої подорожі або просто переглянути раніше записаний фільм.

Що потрібно для того, щоб отримувати послуги Інтернет та ТБ одночасно?

Для цього Вам потрібен світч або роутер. Наразі популярність серед абонентів отримали Wi-Fi роутери, які дозволяють отримати всі послуги одночасно, а також дають безмежну свободу пересування по Вашій квартирі або будинку, використовуючи технологію бездротової передачі сигналу на всі Ваші сумісні пристрої (ноутбуки, телефони, смартфони, приставки).

Як до Вас під’єднатися?

Щоб під’єднати Інтернет, Вам потрібно заповнити онлайн заявку на нашому сайті або звернутися в один із наших офісів для укладення договору.

Які документи для укладення договору необхідні?

На підставі вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг, затверджених рішенням національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації від 29.11.2012г № 624 :

для фізичних осіб - оригінал паспорта та ідентифікаційний код;
для юридичних осіб - копія свідоцтва про реєстрацію підприємства, свідоцтво платника податків, банківські реквізити, контактна особа та контакти для зв'язку, печатка та підпис керівника або уповноваженої особи.

Як відбувається під’єднання?

Після укладення договору і внесення абонентської плати протягом 3-х робочих днів фахівці нашої компанії прокладають кабель до Вашої квартири та домовляються про зручний для Вас час та місце під'єднання. Кабель заводиться у квартиру й під'єднується до обладнання: ПК, світч, роутер. Наш фахівець налаштовує обладнання для роботи в мережі Інтернет і дає Вам можливість перевірити якість під'єднання до мережі Інтернет.

Що входить у вартість під’єднання?

У вартість під’єднання до мережі інтернет входить:

прокладання кабелю від обладнання провайдера до приміщення абонента;
під'єднання до порту комутаційного обладнання провайдера;
надання абоненту до 20 метрів кабелю (без прокладання в приміщенні абонента);
реєстрація в мережі провайдера мережевого обладнання абонента;
налаштування обладнання абонента для під'єднання до мережі Інтернет;
налаштування IPTV (комп′ютер, планшет чи смартфон);
реєстрація 1 поштової скриньки абонента (за бажанням).

Як я можу змінити тарифний план або замовити додаткові послуги?

Замінити існуючий тарифний план на новий, призупинити або активувати додаткові послуги, а також створити заявку на виклик майстра Ви можете в Особистому кабінеті .

Що таке «призупинення послуги інтернет»? Як ним скористатися?

Кожен абонент нашої компанії може призупинити послугу Інтернет, тобто тимчасово обмежити доступ в інтернет і не оплачувати абонплату в цей період. Активувати цю послугу можна в особистому кабінеті. Призупиняти послугу Інтернет можна на термін не менше, ніж 2 тижні (14 днів). Скористатися цією послугою можна кілька разів на рік, але сумарна кількість днів із призупиненим інтернетом на повинен перевищувати 90 днів на рік. Якщо необхідне призупинення на більший термін, то за кожен додатковий місяць стягується оплата за резервування порту в розмірі 10 грн / місяць. Слід звернути увагу на те, що за такі послуги, як: антивірус, ТВ і телефонія - абонплата продовжує нараховуватися навіть у режимі призупинення.

Коли необхідно вносити абонентську плату?

Абонентську плату необхідно вносити в останні 5 днів поточного місяця за наступний. У перший місяць з моменту під'єднання інтернету, абонентська плата списується з рахунку абонента згідно фактичної кількості днів, коли була надана послуга. Наприклад, Ви обрали пакет 150грн на місяць і Вас під'єднали 15 квітня. Абонентська плата за квітень розраховується так: 150грн/30 днів у квітні * 15 днів = 75грн. Таким чином, за доступ до мережі Інтернет у квітні з рахунку зніметься 75 грн, а решту (75грн) буде перенесено на наступний місяць. У всі наступні місяці абонентська плата в повному обсязі буде зніматися з вашого рахунку кожного 1-го числа за поточний місяць, тобто абонплата за травень буде списана 1 травня. Якщо на 1 число на Вашому рахунку не буде грошей або сума буде менша, ніж Ваша абонплата, то доступ до мережі Інтернет буде автоматично призупинено.

Як можна поповнювати рахунок?

Ви можете поповнювати рахунок зручним для Вас способом:

- через платіжні термінали,
- через Інтернет (Monobank, Portmone, Приват24, iPay.ua),
- у будь-якому банку чи поштовому відділенні.

Як переконатися в тому, що грошові кошти надійшли на мій рахунок?

Перевірити стан рахунку Ви можете в Особистому кабінеті або зателефонувати в абонвідділ компанії.

Чи є у Вас технічна підтримка? З якими питаннями можна звертатися до цієї служби?

Так, для зручності наших абонентів служба технічної підтримки працює цілодобово без вихідних днів. У службу технічної підтримки Ви можете звертатися стосовно всіх питань, пов'язаних із роботою мережі, та стосовно послуг. Щодо питань, пов'язаних із оплатами і списаннями, слід звертатися до абонентського відділу компанії.

Які налаштування необхідно встановити на моєму обладнанні?

Усі налаштування клієнту видаються автоматично. Звертаємо увагу, що є жорстка прив'язка до обладнання клієнта. У разі зміни обладнання, необхідно зателефонувати в службу технічної підтримки.

Яку IP (ай-пі) адресу я буду отримувати: статичну чи динамічну?

Усі наші абоненти отримують статичну реальну «білу» IP (ай-пі) адресу. IP (ай-пі) адреса видається автоматично, відповідно до Вашого тарифного пакету, і буде постійною протягом дії договору. Звертаємо увагу, що можлива зміна IP (ай-пі) адреси у зв'язку з модернізацією та розширенням мережі, а також при зміні тарифного плану.

Оператор служби технічної підтримки каже, що необхідний виклик майстра. Що це може означати?

Є несправності, що виникають у клієнта (обрив кабелю, неправильно налаштоване обладнання клієнта і т.д.), які не піддаються віддаленому моніторингу та полагодженню. У таких випадках оператор служби технічної підтримки повідомляє клієнта про те, що створюється заявка на виклик майстра. Майстер отримує наряд і, зателефонувавши клієнту, домовляється про час зустрічі. Майстер проводить діагностику й усунення несправності, після чого абонент підписує відповідний виконаним роботам акт. Клієнт оплачує виклик майстра згідно тарифу лише в тому випадку, якщо пошкодження / несправність знаходилися в приміщенні клієнта (кабель від вхідних дверей клієнта до ПК). У всіх інших випадках клієнт не повинен оплачувати виклик майстра. Також клієнт може сам ініціювати послугу в разі необхідності перенесення точки під'єднання з кімнати в кімнату або в разі, якщо необхідно налаштувати обладнання.

Чому знижується швидкість роботи через Wi-Fi?

Фактори, що впливають на зниження швидкості:

  • Місце розміщення роутера, що перешкоджає проходженню сигналу. Установлення роутера за металевими дверима, в щитку, під столом, у кутку або в шафі негативно впливає на якість прийому сигналу.
  • Особливості квартири: велика площа або складна конфігурація, матеріал і товщина внутрішніх стін. Для покриття бездротовою мережею квартир площею більше 50-70 кв. м або «пробивання» товстих стін часто потрібне більш потужне Wi-Fi обладнання, іноді комбінація з декількох пристроїв.
  • Стандарт Wi-Fi, який використовується роутером і приймаючим адаптером (802.11b / g / n / ac). Наприклад, застарілий роутер або приймаючий адаптер у ноутбуці, що працює в стандарті 802.11g, в умовах багатоквартирного будинку знижує швидкість до 15-20 Мбіт / с.
  • Частота передачі даних, яка використовується роутером і приймаючим адаптером (2,4 Ггц / 5 Ггц). Підтримка частоти 5 Ггц дозволяє помітно збільшити швидкість Wi-Fi у побутових умовах.
  • Перешкоди від інших Wi-Fi-мереж, що працюють в одному і тому ж діапазоні (2,4 Ггц). Проблема зниження швидкості Wi-Fi через перешкоди від сусідських мереж вирішується вибором найменш завантаженого каналу в налаштуваннях роутера, зміною роутера на більш потужний або такий, що підтримує 2 діапазони (2,4 Ггц і 5 Ггц).
  • Перешкоди від таких побутових приладів як мікрохвильова піч, радіотелефон, бездротова радіоняня або різних радіогаджетів (радіомишка, радіоклавіатура, радіокеровані іграшки), що працюють у діапазоні 2,4 Ггц.



Характеристики роутера: в теорії та на практиці

Виробники мережного обладнання в технічних характеристиках зазвичай вказують теоретично досяжну швидкість або іншими словами теоретично розраховану максимальну пропускну здатність для ідеальних умов того чи іншого стандарту Wi-Fi (по суті - для вакууму). Тобто, якщо ви бачите на роутері напис Wireless N150 - це значить що максимальна швидкість роботи бездротового модуля пристрою може теоретично досягати 150 Мбіт / с. Відповідно N300 - до 300 Мбіт / с. Зверніть увагу на слово теоретично. У реальних умовах пропускна здатність і площа зони покриття мережі залежать від перешкод, створюваних іншими пристроями, ступеня завантаження мережі Wi-Fi, наявності перешкод (і матеріалів, з яких вони виготовлені) та інших факторів.

Як показують результати тестування, максимальна реальна пропускна здатність виявляється приблизно в 3 рази нижчою, ніж та, що вказана у специфікаціях до пристрою або до того чи іншого стандарту IEEE групи 802.11 (стандарти технології Wi-Fi):

Стандарти технології WiFi Максимально досяжна теоретично розрахована пропускна здатність (Мбіт/с)< Максимальна реальна швидкість передачі даних (Мбіт/с)
IEEE 802.11a До 54 До 24
IEEE 802.11g До 54 До 24
IEEE 802.11n До 150 До 50
IEEE 802.11n До 300 До 100


Крім того, при одночасному під'єднанні великої кількості пристроїв (ноутбук, ПК, планшет), швидкість Wi-Fi також може знижуватися у зв'язку з тим, що всі вони ділять єдину точку обміну. А точка в одну одиницю часу може працювати тільки з одним пристроєм, або іншими словами передача відбувається в напівдуплексному режимі, тобто по черзі - від активного Wi-Fi обладнання до клієнтського адаптера, потім навпаки і так далі. Одночасний «паралельний» процес передачі даних (дуплекс) у технології Wi-Fi не можливий.

Як це впливає на швидкість, розглянемо на прикладі:

Два комп'ютери з Wi-Fi адаптерами стандарту 802.11g під'єднані до одного Wi-Fi роутера стандарту 802.11g. Обидва комп'ютери знаходяться на невеликій відстані від роутера. Уся мережа має максимально досяжну теоретичну пропускну здатність у 54 Мбіт / с, реальна ж швидкість обміну даними не перевищить 24 Мбіт / с. Але оскільки технологія Wi-Fi - це напівдуплексна передача даних, то Wi-Fi радіомодулів доводиться комутувати між двома клієнтами мережі (Wi-Fi адаптерами) у два рази частіше, ніж у випадку, якби клієнт був один. Відповідно, реальна швидкість передачі даних між двома адаптерами буде в два рази нижча, ніж максимальна реальна для одного клієнта. У цьому прикладі максимальна реальна швидкість обміну даними для кожного з комп'ютерів становитиме 12Мбіт / с.

Основні рекомендації з організації бездротового зв'язку:
  • Місце розташування роутера має бути обрано таким чином, щоб усі пристрої, які Ви будете використовувати у своїй бездротовій мережі (ноутбук, планшет, Smart TV), могли без перешкод приймати Wi-Fi сигнал в установленому радіусі дії.
  • Усі стаціонарні пристрої, тобто комп'ютери, ТВ-приставки, ігрові приставки, телевізори з функцією Smart-TV і т.д., рекомендується під'єднувати до роутера кабелем.
  • За допомогою додаткового ПЗ знайти найбільш вільний діапазон частот і налаштувати вашу Wi-Fi зону на роботу в цьому діапазоні. Прикладами такого ПЗ можуть бути безкоштовні програми WiFi Analyzer для Android або Metageek Inssider для Windows.
  • Використовувати роутери, здатні працювати як у діапазоні 2,4 Ггц, так і в діапазоні 5 Ггц. Це дозволить пристроям, які підтримують 5 Ггц, працювати на цій частоті в більш вільному частотному діапазоні й отримати більш високу швидкість. Ті ж ваші пристрої, які не підтримують роботу в 5 Ггц діапазоні, зможуть продовжувати працювати в діапазоні 2,4 Ггц.

У тарифному плані швидкість вказана в Мбіт / с, що це означає?

Для характеристики пропускної спроможності каналу використовуються одиниці виміру Кілобіт (Кбіт), Мегабіт (Мбіт), Гігабіт (Гбіт). Для обчислення обсягу переданої або прийнятої інформації використовуються Кілобайт (КБ), Мегабайт (МБ), Гігабайт (ГБ). Мегабіт не слід плутати з мегабайтом, один мегабіт дорівнює 0,125 мегабайт. Швидкість передачі інформації через мережу часто вимірюють в мегабітах, а розміри файлів, що передаються через ці мережі, зазвичай вимірюють в мегабайтах. Так, для досягнення швидкості передачі 1 мегабайт за секунду буде потрібно під'єднання до мережі зі швидкістю не менше 8 мегабіт за секунду. Звідси випливає, що при швидкості з'єднання 100 Мбіт за 1 секунду буде завантажений файл розміром 100/8 = 12,5Мегабайт.

У мене швидкість завантаження менша, ніж зазначено в тарифі. Чому?

Це питання часто ставлять клієнти, які вважають що "реальна" швидкість залежить тільки від провайдера. Необхідно розуміти, що не всі ресурси в мережі можуть забезпечити необхідну смугу пропуску для задоволення потреб усіх користувачів. Наведемо простий приклад: ваш друг, у якого таке ж з'єднання, як і у Вас, зі швидкістю 100 Мбіт вирішив поділитися з Вами фільмом, при цьому він не вантажить свій канал в інтернет нічим іншим. Теоретично, відкинувши похибки на технічні характеристики Ваших комп'ютерів, Ви зможете завантажити цей фільм на швидкості 100 Мбіт. Тепер уявіть, що Ваш друг поділився фільмом не тільки з Вами, але ще з кількома друзями, у такому випадку 100Мбіт уже буде ділитися на всіх Вас, і як результат, при 10-ти особах, які одночасно завантажують, швидкість буде не вище 10Мбіт. Так само виглядає ситуація і з доступом до ресурсів Інтернет. Звичайно, там використовуються інші швидкості включення, використання безлічі серверів та інші технології, але принцип залишається незмінним.

Таким чином, швидкість інтернет-з'єднання може бути нижчою, ніж зазначена у Вашому тарифному плані з різних причин:
- Завантаженість web-сервера (велика кількість звернень до сайту, який Вас цікавить, у конкретний відрізок часу);
- примусове обмеження на пропускну здатність каналу web-сервером, до якого Ви звертаєтеся (тобто на якому зберігається потрібний Вам сайт). Такий захід застосовується, щоб уникнути перевантаженості сервера і забезпечити його безперебійну роботу;
- віруси або програми, що фільтрують трафік, з можливістю обмеження каналу (брандмауери (firewall), антивіруси з вбудованими фільтрами трафіку, програми мереж p2p (torrent) тощо);
- некоректно налаштована операційна система на Вашому комп'ютері / пристрої, застарілі або неправильно встановлені драйвера для мережевої карти.

Як правильно перевірити швидкість інтернету?

- Підключіть кабель провайдера до мережевої карти Вашого комп'ютера чи ноутбука.
- Закрийте відкриті/активні програми, особливо ті, що використовують трафік, чи ті, що навантажують систему.
- Скористайтесь додатком Speedtest, який можна скачати та встановити з Windows Store, або безпосередньо з офіційного сайту: https://www.speedtest.net/apps
- Сервіс обирає найближчий сервер до обладнання користувача орієнтуючись на затримку сигналу (ping), здійснює передачу даних, та вимірює максимальну швидкість інтернету для данного підключення користувача.
- Через коливання мережі та завад в лінії під час безпосереднього вимірювання швидкості, ми рекомендуємо виконати кілька тестів для отримання точніших результатів.

Що може вплинути на результат тесту швидкості?

- Використання бездротової мережі роутера Wi-Fi та застарілість самого роутера. При перевірці швидкості інтернету без роутера результат буде найбільш коректним.
- Використання браузера. Браузери Chrome, Firefox, Edge, Safari тощо мають різні можливості, та можуть надавати різні результати, особливо на високошвидкісних з’єднаннях.
- Програми на кшталт VPN, програми для завантаження даних.
- Загальний стан комп’ютера, застарілі комплектуючі комп’ютера, відсутність твердотілих накопичувачів (SSD).
- Віддаленість тестового сервера. Як правило, ви отримаєте вищу швидкість від серверів, розташованих ближче до вас, коли трафік проходить мінімальний маршрут.

Як у Вас тарифікується трафік? Чи діють які-небудь обмеження?

Ми не тарифікуємо трафік, більше того, ми його взагалі не рахуємо. Усі наші тарифні пакети абсолютно безлімітні, а це значить, що Ви можете отримувати доступ на швидкості, зазначеній у тарифі, 24 години на добу 7 днів на тиждень 365 днів на рік, не хвилюючись про те, що провайдер виставить Вам додатковий рахунок. Більше того, ми не практикуємо, на відміну від інших компаній, обмеження у швидкості доступу за перевищенням певного ліміту завантаженої інформації з мережі.

Чи можу я під'єднати від свого роутера або ПК сусіда до Вашого інтернету?

Ні, під'єднання обмежується адресою, зазначеною в договорі. Абонент не має права займатися перепродажем наших послуг, і цей пункт прописаний у договорі. Якщо у Вас є бажання перепродавати наші послуги, то Вам необхідно укласти інший договір, у якому будуть прописані умови співпраці.

Як користуватись інтернетом при відключенні світла.

Щоб інтернет працював при відсутності світла, обладнання провайдера та клієнта повинно бути підключено до джерела безперебійного живлення (ДБЖ). Перевірити, чи доступний інтернет за Вашою адресою без світла в будинку, можна дізнатися за телефонами Технічної підтримки компанії.

При цьому інтернет можна отримувати двома способами:

- напряму підключити конектор інтернет кабеля в ноутбук або комп'ютер,

- підключити Wi-Fi роутер до джерела живлення (якщо інтернет ви отримуєте через Wi-Fi).

Джерелом живлення для Wi-Fi роутера можуть бути: павербанк, ДБЖ, акумулятори тощо. Розглянемо на прикладі павербанка, як найбільш доступного варіанта.

В першу чергу потрібно з'ясувати, скільки вольт потрібно для роботи роутера. Це написано на самому блоку живлення вашого роутера. Багато Wi-Fi роутерів працюють від 9 або 12 В. Якщо цей павербанк спроможний надати 9 чи 12 В, то ним можна скористатися. Тільки від павербанка буде залежати скільки працюватиме роутер.

За допомогою спеціального кабелю USB-провід DC з'єднати павербанк з роутером. USB-провід DC зазвичай має розмір 5,5x2,1мм, тут потрібно орієнтуватись на рідний блок живлення Вашого роутера. Саме за допомогою цього кабелю необхідно перемикати живлення для роутера. З'єднавши роутер з павербанком, за кілька секунд увімкнеться Wi-Fi, що дозволить користуватися інтернетом при відсутності світла.

Яку технологію ви використовуєте при під'єднанні Інтернету?

Технологія доступу в інтернет від Sunline – «оптика в будинок» і вита пара (Ethernet / FastEthernet (10 / 100Base-T), протокол - TCP / IP). Вона не вимагає установки модему, кабель під'єднується безпосередньо до Вашого комп'ютера. Обов'язкова умова - наявність мережевої карти / мережевого адаптера (в більшості випадків він уже вбудований у материнську плату).

Що таке домашня локальна мережа?

Локальна мережа - це кілька комп'ютерів, які об'єднані між собою дротами. Усі комп'ютери, під'єднані до мережі, можуть отримати доступ до загальних ресурсів, таких як: ігрові сервера, чати, каталоги кінофільмів, музики та багато іншого. Ви зможете, за бажання, грати по мережі в різні мережеві ігри, такі як: CounterStrike, UnrealTournament 3 і багато інших.

Як вимірюється швидкість? У чому відмінність швидкості з'єднання і швидкості передачі даних?

Швидкість доступу в Інтернет прийнято вимірювати в бітах, а швидкість передачі даних в байтах.
Таким чином при швидкості з'єднання в 2 мегабіти за секунду (2048 Кілобіт) швидкість закачування файлів дорівнюватиме: 2048/8 = 256 кілобайт за секунду. 

Чим відрізняється байт від біта, мегабайт від кілобайта?

1 Байт = 8 біт. (1 B = 8 b)
1 КілоБайт = 1024 Байт. (1 KB = 1024 B)
1 МегаБайт = 1024 КілоБайт. (1 MB = 1024 KB)
1 МегаБайт = 1048576 Байт. (1 MB = 1048576 B)
1 ГігаБайт = 1024 МегаБайт. (1 GB = 1024 MB)

У мене повільно завантажуються файли з певного сайту?

Такі проблеми зазвичай виникають із популярними безкоштовними ресурсами інтернету, які просто не можуть впоратися з навантаженням. Якщо у Вас низька швидкість завантаження файлів з одного сайту, тоді як швидкість скачування з інших сайтів висока та стабільна, це означає, що Ви звернулися саме до такого завантаженого сервера, і вплинути на ситуацію можуть тільки власники цього ресурсу.